12 Aralık 2009 Cumartesi

Asya'lilar Neden Zayif Acabola?

(Cevap, tahta cubuklarla yedikleri icin degil :))




7 yil once, ingilizce dil okulunda samimiyet kurdugum, ve hala gorustugum Japon arkadasimin, 42 yasinda oldugunu duydugumda, sok gecirmistim!!!

Ayni sinifta, 52 yasinda, bir de Kore'li bayan vardi(o zamanlar annemle yasitmis bak). Annemle yanyana koysam ikisini, Koreli bayani, annemin torunu sanirdiniz!
Ayni sekilde, bir de Tayland'li bir oglan vardi sinifimizda. Oglan diyorum, cunku uzun boylu olmasina ragmen,cocuk gibi gorunuyordu. Bir de duydum ki, cocuk mastirinibitirmis, oraya dil ogrenmeye gelmis, 27 yasindaymis!!!!!!

Gel zaman git zaman, sordum durdum bu soruyu hem onlara, hem esime. Nasil oluyor da, bu kadar genc, dinamik, ve elbette zayif bu millet?

Yasadikca gordum ki, genc gorunumlerinin en buyuk sirri, yemek aliskanliklari!

Butun ogunlerinin vazgecilmezi"pirinc". Sabah kahvaltilari, pirinc toplari. Ogle yemekleri genellikle sebzeli veya balikli sushileri, az pismis, veya hic pismemis her turlu deniz urunleri, biftekler. Aksam yemekleri hakeza.

Japon arkadasimin benim, ben onun sofrasina syk syk konuk olduk. Bizim bol yagli, tereyagli pirinc pilavimizi yediginde ki saskinligini gormeliydiniz. Pilava yag mi koyuyorsunuz yani, tuz da mi diye diye gitmisti evine.
Onun sofrasinda ise, tamamen yagsiz, tuzsuz, cig balikli, bazan sebzeli pilavlari, pirinc toplarini yedigimde de benim saskinligim gorulmeye degerdi.

Yemeklerinin diger vazgecilmezi ise, Nori, kurutulmus deniz yosunu. Buram buram koku esliginde, o yemekleri nasil yiyorlar diye sorup dursam da, ogrendim ki, bu mahsul, bin derde deva!

Ve soya soslari! Salatalarda, corbalarda, et yemeklerinde, tatlilarda bile kullandiklari bu sos da, kulturlerinin en onemli parcasi!Ufak bir google tikiyla, onunda yuzlerce faydasini gormek mumkun.

Tarih derslerinden ogrendigimiz kadariyla, orta Asya'dan gelip yerlesmemis miyiz biz? Acaba, neden bi tarafimizda su Asya'lilara cekmemis?Madem oralardan geldik???

Turk kadini deyince akla gelen seyler malum!
Yemegin salcalasi ve yaglisi aslinda makbul degil, bu bizi kandirmak icin, acimizi hafifletmek icin uydurulmus bir soz.

Yemekse, onlarinki de yemek! Yagsiz, salcasiz! Kimin icadi pilava yag katmak, tuz katmak yahu?

Yok anam yok, eger bu sefer de zayiflayamassam, Japon arkadasimdan beni evlatlik edinmesini isticem. Hic degilse, torun torbam onlar gibi ince ve narin dogar-buyur!

6 yorum:

susamcorekotu dedi ki...

merhaba,tavuk kapamayı sormuşsun pirinci yaklaşık 1 saat kadar tuzlu sıcak suda bekletiyorum iyice yıkayıp 2 bardak pirinç için 3 bardak su koyuyorum tavsiye ederim gerçekten harika oluyor Balıkesir'den selamlar

ışık dedi ki...

Amann kusura bakma da, o genetik birşey arkadaşım.sen de ye, yağsız pirinç soya sosu bakalım onlar gibi görünecek misin?Kendini onlarla kıyaslama, yiyip de kilo almayanları da boşver..İlla da kıyas yapacaksan, kilolu olup da zayıflayan, kilosunu koruyanlarla kıyasla..

BosandaSemeriniY dedi ki...

SusamCorekotu,

Blogunuzu gercekten cok begendim. Cok degisik, ve ozenli yapilmis yemekler yap.
Denedikce ayzicam size.

Sevgiler

Isik,

Biliyorum genetik. Sanirim bunun icin, Asya'li olmak gerekiyordu, biz de o treni coktan kacirdik:(

Açalya dedi ki...

Japonya`da yasarken guzel zayiflamistim. Onlarin iki alışkanlığını edinmiştim. Onlar kadar iplik gibi olamadıysam da, iyiydim işte, ne göbek ne yağ...Bunun, senin yazdıklarına ek olarak iki sırrı daha var;
- Japonlar yemek yerken midelerini %80 doldururlar. Hangi Japon'a sorsan söyler sana. Hınk diyene kadar asla yemezler. %80 sihirli kural.

-Bu Asya'lılar heryere bisikletle gider. (gerçi kuzey Avrupalılar da öylede, onların yeme alışkanlıkları başka) Yağmurda bile bir ellerinde şemsiye, diğer elleriyle sürerler bisikleti.

Bu iki alışkanlığı edindin mi sırtın yere gelmez.

Bak ülkesine göre alışkanlık ediniyorsun. Şimdi ABD'deyim, domuz gibi oldum üzerine afiyet. Mide %100 dolacak, taşacak, arabayla gideceksin iki adım yola bile...pffffffff dur ben bi dondurma yiyeyim canım çekti.

Adsız dedi ki...

Iyi bir baslangic

Şişkonun Yeri dedi ki...

Çok kıskanıyorum yaaa:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...